‘Wij doen’, re-integratiebureau voor mensen met onder meer NAH, organiseerde samen met Hogeschool Windesheim eerder deze maand een succesvolle bijeenkomst ‘Studeren met hersenletsel’. De diverse groep deelnemers bestond uit studenten met hersenletsel, decanen, studentbegeleiders, docenten, ouders, en collega’s uit de zorg en re-integratie. Samen werd nagedacht en gedeeld over de hordes, wensen en mogelijkheden waar je mee te maken krijgt als je hersenletsel hebt en wilt studeren. In de bijeenkomst kwam aan bod:
Wat heeft dit opgeleverd?
Naast een (h)erkenning voor de studenten met hersenletsel, heeft dit bij de verdere deelnemers bewustwording gecreëerd over wat NAH is en wat dit voor impact heeft op het studeren. Er is met de aanwezigen gedeeld welke ondersteuning er is als je studeert met hersenletsel. Maar ook de knelpunten die we nog tegenkwamen in het (landelijk) onderwijs. De flexibiliteit en begeleiding die studenten met hersenletsel nodig hebben, blijkt er in de praktijk niet altijd (en soms weinig) te zijn. Windesheim durft dit te onderzoeken wat mogelijk is, en wat verbeterd kan worden.
WijDoen is ontzettend trots op deze samenwerking en het behaalde resultaat. Hun doel is om de geleerde lessen nu ook over te dragen in het landelijk onderwijs, om de bewustwording en ondersteuning omtrent het studeren met NAH te vergroten. Zodat studeren voor alle studenten met hersenletsel in Nederland mogelijk wordt! Dit is de website van re-integratiebureau ‘Wij doen’. Dit is de LinkedIn van Lectoraat Klantenperspectief in Ondersteuning en Zorg - Windesheim. Lees het verslag van deze bijeenkomst op de LinkedIn van WijDoen.
Foto is van Lectoraat Klantenperspectief in Ondersteuning en Zorg.