In het tijdschrift Hotelvak verscheen een interview met Hedie Niemeijer, de oprichtster van Stichting Chill. Het artikel kun je lezen op bladzijdes 12 en 13 van het digitale tijdschrift Hotelvak. Handig overzicht: Waarom en hoe kunnen hotels zorgen dat iedereen kan genieten van de horeca en een dagje weg:
ChillCafé – Een hotelbar is normaliter alleen toegankelijk voor gasten. Men kan overwegen deze een avond in de maand Chill te maken (muziek zacht, licht gedimd). En als Chillcafé toegankelijk te stellen voor iedereen.
EasyDining – Veel hotelgasten willen de maaltijd in een rustige omgeving gebruiken. Niet alleen externe klanten willen de dag afsluiten en bespreken zonder te veel herrie. Door in het restaurant een apart gedeelte prikkelvriendelijk te maken kan men hieraan tegemoet komen. Hetzelfde geldt voor de lunch tijdens events. De lunch is vaak bijna niet te doen vanwege de drukte, het geroezemoes en de geluiden uit de keuken. Ook hier kan een aparte lunchruimte gasten helpen.
LoungeSeat – In de lounge van het hotel zijn meestal makkelijke zitplaatsen. Deze worden voornamelijk door hotelgasten gebruikt. Wanneer het hotel bijvoorbeeld in het centrum ligt, kan men de lounge ook open stellen voor prikkelgevoelige mensen, niet zijnde hotelgasten. Zij kunnen dan tijdens een dagje winkelen even rust nemen.
CalmEvent – Vaak beschikt een hotel over een of meerdere grote zalen, bijvoorbeeld af te huren voor een congres. Dit soort evenementen zijn voor prikkelgevoelige mensen zeer vermoeiend. Bijvoorbeeld door het hoge aantal deelnemers of het moeten verwerken van allerlei informatie. Door een prikkelvriendelijk aparte ruimte, biedt men bezoekers / gasten de mogelijkheid gedurende de dag even rust op te zoeken. Vanzelfsprekend geldt voor de maaltijdvoorziening tijdens een evenement hetzelfde als eerder genoemd bij Easydining. Dit is de website van Stichting Chill.