Nieuws

Terug

Nieuw: hét NAH boekje voor onderwijs!

Tijdens het Brain Awareness Week symposium 25 september 2018 is  'het NAH boekje voor onderwijs' gepresenteerd. 

Op het symposium stond het thema 'meedoen thuis, op school, in werk en vrije tijd' centraal. 

Het NAH boekje sluit daar naadloos op aan.

 

 

Het NAH boekje voor onderwijs bevat achtergrondinformatie en advies voor onderwijs aan leerlingen met niet-aangeboren hersenletsel.

 

 

Voor zowel het regulier als speciaal basis en voortgezet onderwijs.

 

Carla Hendriks, GZ psycholoog Heliomare en mede-auteur van het boekje: "Ouders krijgen te maken met veel veranderingen nadat hun kind hersenletsel heeft opgelopen.

Veranderingen in de ontwikkeling van het kind maar ook met veranderingen in onderwijs en ondersteuningsmogelijkheden.

Het boekje is heel praktisch en overzichtelijk. Het geeft de leerkracht achtergrondinformatie en advies.

In het boekje wordt besproken waar leerlingen met NAH mee te maken krijgen tijdens verschillende fasen en transitiemomenten en op welke ontwikkelingsdomeinen gevolgen zich kunnen uiten (fysiek, cognitief, emotioneel en sociaal).

Deze domeinen worden uitgewerkt en leerkrachten lezen hierop tips en praktische handelingsadviezen hoe zij hiermee om kunnen gaan."

 

Het boekje is tot stand gekomen met een subsidie van het Johanna Kinderfonds en HandicapNL.

Hét NAH boekje voor onderwijs. Achtergrondinformatie en advies voor onderwijs aan leerlingen met niet-aangeboren hersenletsel.
Geschreven door Carla Hendriks, Martine Kapitein, René Steinmann.

Nieuw: hét NAH boekje voor onderwijs!